Maserati Mc12
Tento vůz je určen jak pro provoz na veřejných silnicích, tak i pro využití ve vytrvalostních závodech GT.Konstrukce MC12 je založena především na funkčnosti a účinnosti. Nosná struktura dvoumístné karosérie s motorem umístěným před zadní nápravou je vyrobena z kombinace kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny a Nomexem, což přispívá k vysoké tepelné odolnosti, a doplňují je dva pomocné rámy z hliníkové slitiny. Povrchové panely karosérie jsou vyrobeny z uhlíkového kompozitu. Karosérie je tvarovaná především pro účinnost a estetický prvek byl poněkud potlačen. Aerodynamika profituje z vpravdě obřích rozměrů vozu, který se řadí v evropském měřítku k největším na trhu. Jeho délka je 5143 mm, šířka 2096 mm a výška 1205 mm, stabilitě napomáhá také 2800 mm dlouhý rozvor. Rozložení hmotnosti je téměř ideální, 41 procent připadá na přední nápravu a 59 procent na zadní. To auto má celkem nenápadnou perleťově šedou barvu a je jen něco málo přes metr vysoké. Jmenuje se Maserati MC12. Je to nejdražší sériově vyráběné auto na světě, stojí 22 milionů korun. Jeho majitelem je český podnikatel Richard Chlad, který vydělává na hracích automatech a dalších odrůdách hazardních her.